Góry Stołowe z psem – Nocleg na Szczelińcu Wielkim

Szczeliniec Wielki, najwyższy szczyt Gór Stołowych, słynący z najpiękniejszych zachodów słońca. Dla nas jedno z piękniejszych miejsc noclegowych – w  górskim schronisku
i  do tego z psem 🙂 !

W końcu znaleźliśmy nie tylko góry, po których bez przeszkód można chodzić z psem, ale i miejsce na nocleg na szczycie .

Niestety nie wszystkie Parki Narodowe akceptują psich podróżników – w Pieninach odpada legalne wejście nawet na Sokolicę, a o zdobyciu bieszczadzkich połonin również możemy tylko pomarzyć…
Czasami trzeba trochę poszukać, żeby znaleźć trasę:
dostępną dla psów, niewyczerpującą mopsich łapek, a do tego z super widokiem!

Góry Stołowe okazały się hitem!
A widok o poranku pobudził mnie tak, że wyskoczyłam z piętrowego łóżka jak Toudi na widok kabanosa!

Schronisko PTTK na Szczelińcu ląduje na liście najlepszych miejsc na nocleg z psem.

Widok o poranku
Schronisko znajduje się na najwyższej z kamiennych głów

Schronisko na Szczelińcu, Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki

Informacje praktyczne:

Schronisko na Szczelińcu jest przyjazne dla zwierzątale  z racji tego, że nie każdy ma ochotę dzielić pokój z psem, warunkiem jest nocleg w osobnym pokoju
Radzę więc zarezerwować miejsce trochę wcześniej .

Obsługa jest jednak bardzo pomocna! W schronisku aktualnie brakowało wolnych dwójek, dostaliśmy więc pokój 6-osobowy w cenie dwuosobowego .
3 łóżka piętrowe to dla naszej trójki to czyste szaleństwo :D!

Za całość z własnymi śpiworami zapłaciliśmy ok 90-100zł za noc.
Jeżeli nie macie ochoty targać ze sobą ekwipunku, koszt pościeli wynosi 10zł/os .

– poziom trudności – bardzo łatwa

Do wyboru mamy dwie trasy.

My zostawiliśmy samochód w Karłowie i ruszyliśmy na szczyt żółtym szlakiem.
Do pokonania mamy 665 kamiennych schodów i  już po ok. 40 minutach jesteśmy na szczycie.
Nie było na niej momentów, na których nie poradziłby sobie roczny mops. Do tego sama droga wiodąca przez porośnięte drzewami skały dostarcza przepięknych wrażeń.

– widoki

Powiedziałabym, że widoki są nieproporcjonalne do tak łatwej trasy. Jest absolutnie przepięknie!
Znajdujemy się na najwyższej z głów Gór Stołowych – Szczelińcu Wielkim ( 919m n.p.m. ),  a z tarasu roztacza się panorama na Karkonosze.
Gdyby nie barierki to płaski szczyt z przepaścią opadającą pionowo w dół, można by porównać do kultowej półki skalnej w Norwegii – Preikestolen.

Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec, Schronisko na Szczelińcu, Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec, Schronisko na Szczelińcu, Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec, Schronisko na Szczelińcu,

Miejsce jest też znane z niesamowitych zachodów słońca. W schronisku dostaniemy nawet leżaki z dopiskiem „Na zachody słońca”
My co prawda nie upolowaliśmy płonącego nieba ( koniec listopada nie jest najlepszym okresem na łapanie promieni słonecznych 😉 ), ale mroczne klimaty też uwielbiamy!
A po kąpieli we mgle wyłaniającej się ze zmroku, zaglądające do okien  gwiazdy utuliły nas do snu.

Za to rano myślałam, że pomyliłam okno z obrazem wiszącym nad łóżkiem.
Cóż za widok!
Zobaczcie sami 🙂

Samo schronisko jest tak przytulne, że można spokojnie spędzić tu kilka dni.
Znajdziecie w nim mnóstwo książek, gry, a nawet gitarę, więc nawet przy szybko nadciągającym zmroku nie będziecie się nudzić.

A jeżeli nagle Was najdzie ochota na nocleg? W recepcji możecie kupić zestaw ratunkowy ze szczoteczką do zębów 😀

Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec, Schronisko na Szczelińcu, Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec, Schronisko na Szczelińcu, Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec, Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec, Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec, Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec,

Co robić w okolicy?

Wychodząc ze Schroniska do wyboru mamy kilka szlaków. A w okolicach czekają na Was Błędne Skały, a po stronie Czeskiej Adrspach, Teplickie Skały i Broumovskie Steny.

W trzech pierwszych obserwujemy kamienne głowy od dołu, a wdrapując się na Broumovskie Steny i Szczeliniec możemy podziwiać widoki z góry.
Obie perspektywy zapierają dech!

Góry Stołowe, Szczeliniec Wielki, z psem, Szczeliniec,

One thought on “Góry Stołowe z psem – Nocleg na Szczelińcu Wielkim

1. Fajnie się czyta Twojego bloga i dzięki za wszystkie praktyczne wskazówki. Na pewno przydadzą się w mojej następnej podroży. I pewnie jeszcze będę miała milion pytań….

Zachęcam także do polubienia mojej strony https://geozakrecona.pl/ – blog o podróżach, geocaching i mojej Warszawie 🙂