Schronisko Głodówka – nocleg w górach z widokiem na Tatry

Iskierki porannego szronu i  kubek z kawą o wschodzie słońca,

grzane wino z pomarańczą mówiące dobranoc ośnieżonym szczytom.

Z herbatą zasłużoną po górskich wędrówkach lub tak po prostu bez niczego.

Panoramę Tatr ze Schroniska Głódówka można obserwować godzinami.

Do Schroniska Głodówka wybraliśmy się ze znajomymi, którzy bardzo zachwalali to miejsce. Niewiele sprawdzając pojechaliśmy. To miał być szybki spontaniczny wyjazd i od miejsca na nocleg niewiele oczekiwałam – miał po prostu być.

Ten nocleg jednak przebił cały wyjazd w góry i nawet na szlakach nie zrobiłam tyle zdjęć co tutaj 😀

Po pierwsze widoki

W okolicach Zakopanego byliśmy nieraz, ale nigdy nie trafiliśmy na miejsce z TAKIM widokiem.

Ze schroniska roztacza z zapierająca dech panorama Tatr.  Kieżmarski, Lodowy, Gerlach, Ganek, Wysoka, Rysy, Mięguszowiecki – wszystkie najważniejsze szczyty widać jak na dłoni. Widok możemy podziwiać z dużego tarasu widokowego, przestronnej jadalni i większości pokoi znajdujących się w schronisku. Wystraczy siąść z mapą a wpatrując się w surowe szczyty już czujemy się jakbyśmy byli na wędrówce.

Wystarczy przejść na drugą stronę ulicy by znaleźć się na przepięknej polanie. Strzeliste świerki, drewniane chatki, a wszystko na tle 45-km panoramy Tatr w promieniach zachodzącego słońca. Żadne filtry niepotrzebne.

Tło wprost stworzone do zdjęć i jak widać nie tylko my mieliśmy taki pomysł.

Na chwilę polana zamieniła się w góralskie wesele. Para młoda w tradycyjnych strojach, tańce i te jesienne mgły … Piękni!

Dojazd

A co bardzo istotne, żeby dotrzeć do schroniska wcale nie musimy nieść całego dobytku w plecaku , a w zimie przedzierać się przez śniegi. Pod samo wejście możemy podjechać  samochodem 🙂 .

Głodówka znajduje się w malowniczym miejscu niedaleko granicy ze Słowacją, tuż przy drodze wiodącej z Zakopanego do Bukowiny Tatrzańskiej.

Od centrum Zakopanego dzieli nas tylko 20km, a schronisko stanowi świetną bazę wypadową na szlaki – zarówno w polskie jak i słowackie Tatry. Np. na Łysą Polanę i wejście na trasę do Morskiego Oka mamy tylko 4 kilometry.

Noclegi

Schronisko jest bardzo przestronne i może pomieścić nawet 90 osób. Składa się z dwóch budynków. Jeżeli szukamy bardziej kamerlanego wyjazdu  skorzystajmy z Drewniaka, w którym dostępne są pokoje dwuosobowe z własną łazienką.

Drugi budynek – Murowaniec, ma charakter prawdziwego schroniska. Znajdziemy tu pokoje wieloosobowe z łazienką na korytarzu, ale za to w bardzo niskich cenach –  rewelacyjny klimat gratis 🙂 !

Wybierając opcję z własnymi śpiworami zapłacimy tylko 35zł od osoby ( dla porówniania koszt noclegu w Drewniaku w pokoju z własną łazienką wynosi 50zł/os ). Przy dopłacie możemy dostać równiez pokój z pościelą.

Na wyjazd z grupą przyjaciół rewelacyjna sprawa. My zamieszkaliśmy w ósemkę w pokoju 6-os z piętrowymi łóżkami i przyznam , że na upartego upchnęłoby się jeszcze parę 😉 W lecie jest też możliwość rozbcia namiotów i oczywiście miejsce na ognisko ( czemu odkryłam to miejsce tak późno… ;)! )

Nazwa Głodówka nie ma nic wspólnego z głodem 🙂 ! Jeżeli tylko poczujemy głód ruszmy do schroniskowej restauracji. Oczywiście jedzenie możemy przygotować też sami na własnym palniku. Na parterze schroniska znajdziemy też przeszkloną werandę i pokój kominkowy, wyposażony w gry. A ze wszystkich tych pomieszczeń roztacza się TEN widok….

Tylko jak tu spać w tak pięknych warunkach?

Taras schroniska wychodzący na południe aż prosi żeby wstać o 6 i złapać wschód słońca…

Pomysł na weekend

Nasz wjazd był krótki i nastawiliśmy się raczej na spokojne chodzenie po górach. Pierwszego dnia ruszyliśmy na spacer Doliną Kościeliską, a drugiego na Halę Gąsienicową. Tu i tu było pięknie, ale i tak najlepiej wspominam właśnie widok ze schroniska… 🙂

Dolina Kościeliska

Jesień w Tatrach była wyjątkowo piękna, a Schronisko Głodówka zostanie jednym z tych miejsc, do którego będę wracać niezależnie od pory roku.

A Wy macie swoje ulubione miejsca w górach?

Więcej informacji o noclegach znajdziecie na stronie schroniska

4 thoughts on “Schronisko Głodówka – nocleg w górach z widokiem na Tatry

1. Ja też zakochałam się w tym miejscu. Chciałabym tak sobie teraz posiedzieć, napić się kawki i popatrzeć na góry.